PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzatának
Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottsága
’ZÖLD UDVAR 2024’
címmel pályázatot hirdet a Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros területén lévő társasházak és lakásszövetkezetek részére.
A Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottság célja:
a társasházak és lakásszövetkezetek belső, zárt, jól körülhatárolható udvarán, továbbá közterülethez csatlakozó területén, valamint a társasházak és lakásszövetkezetek környezetében található közterületen zöldterületek létrehozása, továbbá a meglévő zöldfelületek növelése, fejlesztése.
A pályázat keretösszege: bruttó 10.000.000 Ft.
- A pályázat célja:
Budapest IX. Kerület Ferencváros területén lévő társasházak és lakásszövetkezetek belső udvarán és a környezetükben található közterületeken közös zöldterületek létrehozása, továbbá a meglévő zöldfelületek növelése, fejlesztése.
- A pályázaton elnyert összeg felhasználható:
- kertfejlesztés (fák, bokrok és lágyszárú növények ültetése, talajtakarás kialakítása pl. mulcs),
- kert fenntartási munkálatok felhasználási időn belüli elvégzése, abban az esetben, ha ahhoz fejlesztés is kapcsolódódik, azonban a karbantartás mértékének arányban kell állnia a fejlesztés mértékével
- zöldfal, zöld térelválasztó rendszerek kialakítása
- esőgyűjtő rendszer telepítése
- komposztáló kialakítása
- vertikális zöldfelületek kialakítása
- kerékpártároló kialakítása
- virágföldvásárlás
- fenntartáshoz szükséges szerszámok, eszközök (metszőolló, gereblye, ásó, öntözőtömlő, öntözőrendszer, kanna stb.) megvásárlása, a zöldterület nagyságához arányos mértékben
- planténerek, virágtartók, támrendszerek vásárlása céljára.
- A pályázaton elnyert összeg nem használható fel:
- térkő lerakása, térkő javítása
- park berendezési tárgyak beszerzése (pad, asztalok)
- kizárólag kertrendezési feladatok (pl. metszés, zöldhulladék összegyűjtése) céljára.
- A támogatás jellege, mértéke:
A támogatás utófinanszírozású, vissza nem térítendő. A pályázat támogatási intenzitása 50%-os (50% társasházi vagy lakásszövetkezeti önrész, 50% önkormányzati támogatás), melyet semmilyen egyéb tényező nem befolyásol. Az Önkormányzat a jóváhagyott beruházási költség (100.000,- Ft-tól 2.000.000,- Ft-ig) 50%-át ítéli oda támogatásként a nyertes társasház vagy lakásszövetkezet részére.
A társasház vagy lakásszövetkezet a kivitelezést saját maga bonyolítja le. Az általa megjelölt tevékenységek, munkálatok közül jogosult maga meghatározni a prioritásokat, tehát az elvégezendő munkálatok, tevékenységek sorrendiségét, melyeket meg kíván valósítani az elnyert összeg függvényében.
A társasház vagy lakásszövetkezet a kivitelezést követően jogosult a számla benyújtására, az Önkormányzat – hiba- és hiánymentes elszámolás esetén – utólag fizeti ki a pályázaton elnyert támogatási összeget.
- A pályázat benyújtásának feltételei:
- Pályázat csak az elbírálást követően kezdődő tevékenységekre, munkákra, eszköz- és növénybeszerzésre nyújtható be.
A támogatási összeg kizárólag bruttó 100.000,- Ft-ot elérő, de bruttó 2.000.000,- Ft-ot meg nem haladó projektköltségű tevékenységekre, munkálatokra, eszköz- és növénybeszerzésre vehető igénybe.
- A pályázó csak akkor részesülhet támogatásban, ha a közgyűlési határozatban a társasház vagy szövetkezeti lakóház a tervezett munka elvégzésével, a pályázaton való részvétellel egyetért, a pályázati felhívás feltételeit elfogadja, az önrészt vállalja, valamint a kert további fenntartását, gondozását vállalja.
FONTOS: A közterületen történő fejlesztések és tárolások tulajdonosi hozzájáruláshoz, esetlegesen egyéb engedélyekhez kötöttek, ezért kérjük, mielőtt leadja pályázatát, győződjön meg róla, hogy valóban kivitelezhető tervet állított-e össze.
- Pályázatnak tartalmaznia kell:
- A pályázatot a pályázati felhívás 1. és 2. számú melléklete szerint, pontosan kitöltött eredeti (nem átszerkesztett) pályázati űrlappal és mellékleteivel 1 (egy) példányban kell leadni.
- Pályázat mellékleteinek tartalmaznia kell:
- a pályázati cél meghatározását,
- a társasház vagy lakásszövetkezet udvarának paramétereit, műszaki alaprajzot (feltüntetve az udvar burkolatait, azok minőségét, típusát, vízelvezetési lehetőségeket),
- a pályázati cél megvalósítási tervét (felhasználni kívánt növények faját, mennyiségét, az ültetés helyét, továbbá az egyéb felhasználandó anyagok – dézsa, virágföld, komposzt stb. – tételes felsorolással és vázlatrajzzal),
- a megvalósítás várható tételes kivitelezői költségét,
- saját vagy egyéb külső forrás megnevezését (az önrész a teljes összeg 50%-a kell, hogy legyen); a pályázó az önrész összegét köteles forintban meghatározni,
- a társasház vagy lakásszövetkezet közgyűlési határozatát (melyet a közös képviselő, a Számvizsgáló Bizottsági/Intéző Bizottsági tagok ellenjegyeztek), melyben döntöttek a tervezett munka elvégzéséről, a pályázaton való részvételről, a pályázati felhívás feltételeinek elfogadásáról, az önrész vállalásáról, valamint a kert további fenntartásának, gondozásának vállalásáról,
- a tevékenység, munka megvalósítására vonatkozó időbeli ütemtervet.
- A pályázat benyújtásának határideje és módja:
A pályázat benyújtásának határideje: 2024. június 18. 16.00 óra
A pályázattal kapcsolatban szakmai segítséget a kornyezetvedelem@ferencvaros.hu e-mail címen kérhetnek 2024. június 13-án 12.00 óráig.
A pályázatokat személyesen vagy postai úton nyújthatják be az alábbiak szerint:
cím: Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata
1092 Budapest, Bakáts tér 14., II. em. 38.
név: Buzgóné Horváth Eszter, alpolgármesteri munkatárs
A pályázat postai úton történő feladása esetén a beérkezés dátuma jelenti a benyújtás idejét.
A pályázat személyes benyújtására kizárólag munkanapokon 09.00 és 15.00 óra között van lehetőség.
A zárt borítékra kérjük, írják rá: „ZÖLD UDVAR PÁLYÁZAT 2024”
- A pályázatok elbírálása, bírálati szempontok:
Érvénytelen a pályázat, amennyiben:
- nem felel meg a jelen pályázati felhívásban meghatározott formai és tartalmi követelményeknek, nem tartalmazza az összes előírt mellékletet
- a pályázat műszaki tartalma nem egyezik meg pontosan a társasházi vagy lakásszövetkezeti közgyűlés által elfogadott célokkal
- a társasház vagy lakásszövetkezet a 2023. évi Zöld Udvar pályázaton elnyert támogatásával 2024. május 12-ig nem számolt el
- benyújtási határidőn túl beérkezett pályázat.
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy hiánypótlásra nincs lehetőség.
A pályázatokat a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) bírálja el a pályázatok benyújtási határidejét követő első Bizottsági ülésen. A Pályázókat a Bizottsági döntésről az ülést követő 10 napon belül e-mailben értesítjük.
- A támogatás folyósítása:
A pályázaton nyertes társasház vagy lakásszövetkezet képviselője teljeskörűen felel az Önkormányzat által biztosított támogatás jogszerű felhasználásáért.
A támogatási összeg kifizetése érdekében az alábbiakban felsorolt dokumentumok fénymásolatait szükséges leadni, vagy postai úton (1092 Budapest, Bakáts tér 14., II. em. 38.) Buzgóné Horváth Eszter, alpolgármesteri munkatárs részére megküldeni:
Dokumentumok megnevezése | Példányszám | |
1. | SZÁMLA(ÁK)
– Az átadásra kerülő fénymásolati példányokon az önkormányzati megbízott igazolja a bemutatott eredeti számlák alapján, hogy „A fénymásolat az eredetivel megegyezik”. – Az eredeti számlára szükséges felvezetni a következő szöveget: „Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata (határozatszám), (pályázott munkára elnyert összeg) támogatás elszámolására felhasználva” , melyet a közös képviselő/meghatalmazott aláírásával igazol. – AZ IRODÁN BEMUTATOTT, EREDETI SZÁMLA(ÁK) ELVIHETŐ(K). |
2 |
2. | Műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyv, illetve teljesítésigazolás | 1 |
3. |
Amennyiben a tevékenységhez szükséges építési napló, úgy az építési napló kinyomtatott formában | 1 |
4. | A kivitelezés tárgyában kötött vállalkozási szerződés | 1 |
5. | Rövid szöveges beszámoló az elkészült munkákról (maximum 1 oldal) | 1 |
6. | 3 db fénykép az elvégzett fejlesztésről | 1 |
Az elnyert támogatási összeg kifizetésére kizárólag a szabályosan összeállított, előzőekben megjelölt mellékletekkel együtt benyújtott iratanyag esetében kerülhet sor, a pályázati anyagban meghatározott, a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottság által jóváhagyott célokra.
A jóváhagyott támogatási összeget – a Polgármesteri Kabinet teljesítés-igazolását követő 30 munkanapon belül – a Pénzügyi Iroda utalja át a nyertes pályázó által megadott bankszámlára.
A nyertes pályázó a támogatás összegét legkésőbb 2025. április 21. napjáig használhatja fel.
A támogatást a beadott pályázatban előre megjelölt tételektől eltérő módon – a pályázó kérelmére – kizárólag a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottság előzetes hozzájárulásával lehet felhasználni.