PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Budapest Főváros IX. kerület Ferencváros Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testületének Városgazdálkodási Bizottsága (a továbbiakban: VB/Kiíró)
VB 195/2023. (IX.13.) számú határozata alapján pályázatot hirdet
a Budapest IX. kerület, Ráday utcában vendéglátóhelyet működtetők
részére
az Önkormányzat kizárólagos tulajdonát képező
Budapest IX. kerület, Ráday utcai közterületek
2024. évi használatának
vendéglátó terasz kialakítására történő megszerzésére
A meghirdetett közterületekre vonatkozó
kötelezettségek, illetve feltételek
- A közterület-használatra külön szerződést kell kötnie a nyertes pályázónak az Önkormányzattal.
- A közterület-használati díj a szemétszállítási díjat nem tartalmazza. A nyertes pályázó köteles a szemétszállításra a szolgáltatóval szerződést kötni.
- Pályázó a társasház, lakóépület, egyéb épület főkapuja szélességének vetületének – a gyalogjárda, parkoló, útpálya – területére kérelmet nem nyújthat be, oda vendéglátó-teraszra hozzájárulás nem adható ki.
- Gyalogjárdán történő közterület-használat esetén pályázó köteles minimum 1,5 méter széles biztonságos gyalogosfelület-szélességet szabadon hagyni.
- Nyertes pályázó a közterület-használati megállapodást köteles a közterület-használati hozzájárulásról szóló döntés meghozatalát követő elektronikus levélben megküldött tájékoztatás után haladéktalanul aláírni vagy amennyiben később kívánja megkezdeni a közterület foglalást, haladéktalanul elektronikus levélben jelezni azt.
- Nyertes pályázó a közterület-használati hozzájárulás időtartama alatt maximum egy alkalommal kérelmezheti a közterület-használati hozzájárulás módosítását.
- Kerékpártárolók mellett kizárólag úgy alakítható ki vendéglátó terasz, ha a tároló mellett legalább 2 méter széles sáv szabadon marad a kerékpártárolók rendeltetésszerű használata érdekében.
- PÁLYÁZATI FELTÉTELEK
A közterület-használatra pályázatot nyújthat be az a(z)
- egyéni vállalkozói nyilvántartásban szereplő természetes személy,
- nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontja szerint átláthatónak minősülő szervezet (pl.: jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, közhasznú szervezet, alapítvány)
aki:
- a Ráday utcában vendéglátóhelyet üzemeltet,
- a közterületet a szerződési előírásoknak és a tulajdonosi rendelkezéseknek, valamint a meghatározott hasznosítási célnak megfelelően használja,
- a közterületet albérletbe, üzemeltetésbe másnak nem adja át,
- befizeti a kérelmezett közterület-használat m2-e után számítandó 2.000,-Ft, azaz kétezer forint/m2 letéti díjat
- Önkormányzattal szemben – jogcímtől független – lejárt tartozással nem rendelkezik.
Pályázat vendéglátó terasz üzemeltetése céljára és vendéglátó terasz üzemeltetéshez kapcsolódó, azt megelőző és azt követő időszakra vonatkozó vendéglátó terasz kiegészítő tárgy (napernyőtalp) tárolása céljára nyújtható be.
A pályázónak rendelkeznie kell a pályázat során megjelölt tevékenységhez szükséges, jogszabályban előírt engedéllyel.
Használatba adó a közterület-használati szerződést felmondhatja önkormányzati érdekből, továbbá, ha Használó
- a közterület-használati szerződésben foglalt feltételeket megsérti,
- a befizetési kötelezettségét felszólítás ellenére sem teljesíti,
- a közterület-használati szerződésben rögzített tevékenységtől eltérő, más tevékenységet végez,
- a közterületet albérletbe, üzemeltetésbe adja,
- a közterület-használati szerződés megkötését követően beállott körülmény folytán már nem minősül átlátható szervezetnek,
- a jogszabályban, illetve a közterület-használati szerződésben előírt, egyéb lényeges kötelezettségeit nem teljesíti.
A közterület-használat megszűnése esetén, a Használó köteles a közterületet tisztán, eredeti állapotban Használatba adónak visszaadni.
- ÁLTALÁNOS PÁLYÁZATI FELTÉLEK
A pályázatnak tartalmaznia kell:
- A pályázati kérelmet, mely a pályázati felhívás mellékletét képezi (a pályázati kérelem nyomtatvány a Budapest Főváros IX. Kerület Ferencvárosi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) Ügyfélszolgálati Csoportjánál a 1092 Budapest, Bakáts tér 14. szám alatt, a Hivatal Városüzemeltetési Iroda Közútkezelői és Üzemeltetői Csoportjánál a 1092 Budapest, Ráday utca 26. szám alatt szerezhető be vagy a ferencvaros.hu honlap aktuális pályázati kiírásból letölthető).
- Az igényelt területre vonatkozó – helyszínt ábrázoló vázlatrajzot, amelyen szerepelnie kell:
– az utcában lévő szomszédos és szemben lévő épületeknek is,
– a szükséges méretekkel ellátott igényelt területnek, méretarányosan, hogy annak környezethez viszonyított nagysága, elhelyezkedése egyértelműen megállapítható legyen
– amennyiben parkolósávot érint a közterület használat, akkor kérjük megjelölni, hogy hány darab parkolóhelyet kívánnak igénybe venni
– amennyiben gyalogjárdát érint a közterület használat, akkor kérjük megjelölni a gyalogosforgalom számára szabadon maradó sáv szélességét
– amennyiben az érintett területen az épület kapuja található – függetlenül attól, hogy az gépkocsi behajtó, vagy gyalogos közlekedésre szolgál – a rajzon kérjük a kapu pontos helyét megjelölni.
- A pályázó által kihelyezni kívánt vendéglátó terasz, egyéb létesítmény (napernyő, dobogó stb.) műszaki leírását és terveit.
- A helyszínről készült fotót, melyen egyértelműen beazonosítható az igénybe venni kívánt terület.
- Településképpel kapcsolatosan a kerületi főépítész véleményét (Főépítészi Csoport, 1092 Budapest Bakáts tér 14.; foepitesz@ferencvaros.hu).
- A pályázati letét – mely a kérelmezett közterület-használat m2-e után számítandó 2.000,-Ft, azaz kétezer forint/m2 – befizetését igazoló bizonylatot;
A letét összegét az Önkormányzat K&H Bank Zrt.-nél vezetett 10401196-00029001-00000006 számú letéti számlájára kell befizetni, annak a pályázati határidő lejártáig (azaz 2023. december 1. napján 12.00 óráig) az Önkormányzat számlájára be kell érkeznie. A közlemény rovatnak az alábbiakat kell tartalmaznia: Ráday terasz jelige, pályázó neve, a megpályázott közterület helye (pl.: Ráday terasz, pályázó neve, közterület címe).
- Egyéni vállalkozói nyilvántartásban szereplő természetes személynél
- a Kormányablak/Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala/ Belügyminisztérium által kiállított hatósági bizonyítványt.
- Cégbíróságnál bejegyzett gazdasági társaságnál 30 napnál nem régebbi cégkivonatot, és aláírási címpéldány másolati példányát.
- Közhasznú szervezet esetében társasági szerződést, 30 napnál nem régebbi igazolást a bírósági nyilvántartásba vételről, valamint aláírási címpéldányt;
- A települési szilárd hulladék elszállítására vonatkozó szerződést, illetve a társasházi közös képviselő igazolását, amennyiben a közös költségbe fizetik a hulladékszállítást.
- Igazolást és értesítést a kereskedelmi tevékenység nyilvántartásba vételéről.
- Az alábbi nyilatkozatokat:
- amennyiben a pályázó belföldi vagy külföldi jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, úgy az számú melléklet szerinti nyilatkozatot cégszerűen aláírva pályázatához csatolta,
- amennyiben a pályázó civil szervezet vagy vízitársulat, úgy a számú melléklet szerinti nyilatkozatot cégszerűen aláírva pályázatához csatolta,
- a pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy pályázónak, a pályázó tulajdonában álló gazdasági társaságnak, a gazdasági társaság tulajdonosainak az Önkormányzattal szemben nincs semmiféle – jogcímtől független – lejárt tartozása ( számú melléklet),
- a pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy nem indult ellene felszámolási-, illetve csődeljárás, nem áll végelszámolás alatt ( számú melléklet),
- pályázói nyilatkozat arról, hogy a pályázati felhívás feltételeit elfogadja ( számú melléklet).
- pályázói nyilatkozat arról, hogy – pályázatának benyújtásával – vállalja, hogy a közterület-használatból eredő fizetési és egyéb kötelezettségeit szerződés szerinti módon és határidőkkel teljesíti ( számú melléklet),
- pályázói nyilatkozat arról, hogy tudomásul veszi és kötelezettséget vállal arra, hogy a pályázati felhívásban Kiíró által meghatározott feltételektől, valamint pályázatában tett – és Kiíró által elfogadott – vállalásaitól a szerződés kötésekor nem térhet el, illetve nem tér el ( számú melléklet),
- pályázói nyilatkozat arról, hogy tudomásul veszi és kötelezettséget vállal arra, hogy a 2023. évi lomtalanításkor a lakosság részére akár a terasz részleges vagy teljes megszüntetésével biztosítja a közterületet ( számú melléklet),
- pályázói nyilatkozat arról, hogy tudomásul veszi és kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben a Ferencvárosi Képviselő-testület felülvizsgálja és módosítja a közterület használati díjakat, akkor a felülvizsgálatot követően megállapított díjtételt fizeti meg ( számú melléklet),
- pályázói nyilatkozat arról, hogy mely pénzintézetnél vezetett mely bankszámlaszámra kéri visszautalni a letéti díj összegét eredménytelen pályázat esetén, illetve a közterület-használat megszűnése esetén ( számú melléklet).
- A közterület használattal érintett ingatlan tulajdonosának (annak az épületnek a tulajdonosa, amelyek előtt előkert vagy vendéglátó terasz és berendezés, vagy vendéglátást kiegészítő tárgy található), társasházi tulajdon esetén a közös képviseletet ellátó személynek – a vendéglátó terasz, továbbá a vendéglátást kiegészítő tárgyak (napernyőtalp) kihelyezésére, fennmaradására vonatkozó – véleményét. Amennyiben a közös képviselő nem tudja beszerezni a lakók véleményét, elegendő leigazolnia a lakók megkeresését.
Amennyiben a pályázó 2023. évre vonatkozóan érvényes pályázatot nyújtott be és a 2023. évre benyújtott pályázata teljesen megegyezik a 2024. évre vonatkozóan benyújtandó pályázatával, a pályázatnak tartalmaznia kell:
- A pályázati kérelmet, mely a pályázati felhívás mellékletét képezi (a pályázati kérelem nyomtatvány a Hivatal Ügyfélszolgálati Csoportjánál a 1092 Budapest, Bakáts tér 14. szám alatt, a Hivatal Városüzemeltetési Iroda Közútkezelői és Üzemeltetői Csoportjánál a 1092 Budapest, Ráday utca 26. szám alatt szerezhető be vagy a www.ferencvaros.hu honlap aktuális pályázati kiírásból letölthető).
- 2. A pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a pályázatát a 2023. évre vonatkozóan benyújtott pályázatának tartalmával teljesen megegyezően nyújtja be 2024. évre vonatkozóan (11. számú melléklet),
- Az igényelt területre vonatkozó – helyszínt ábrázoló vázlatrajzot, amelyen szerepelnie kell:
– az utcában lévő szomszédos és szemben lévő épületeknek is,
– a szükséges méretekkel ellátott igényelt területnek, méretarányosan, hogy annak környezethez viszonyított nagysága, elhelyezkedése egyértelműen megállapítható legyen
– amennyiben parkolósávot érint a közterület használat, akkor kérjük megjelölni, hogy hány darab parkolóhelyet kívánnak igénybe venni
– amennyiben gyalogjárdát érint a közterület használat, akkor kérjük megjelölni a gyalogosforgalom számára szabadon maradó sáv szélességét
– amennyiben az érintett területen az épület kapuja található – függetlenül attól, hogy az gépkocsi behajtó, vagy gyalogos közlekedésre szolgál – a rajzon kérjük a kapu pontos helyét megjelölni.
- Településképpel kapcsolatosan a kerületi főépítész véleményét (Főépítészi Csoport, 1092 Budapest Bakáts tér 14., foepitesz@ferencvaros.hu).
- A pályázati letét – mely a kérelmezett közterület-használat m2-e után számítandó 2.000,- Ft, azaz kétezer forint/m2 – befizetését igazoló bizonylatot;
A letét összegét az Önkormányzat K&H Bank Zrt.-nél vezetett 10401196-00029001-00000006. számú letéti számlájára kell befizetni, annak a pályázati határidő lejártáig (azaz 2023. december 1. napján 12.00 óráig) az Önkormányzat számlájára be kell érkeznie. A közlemény rovatnak az alábbiakat kell tartalmaznia: Ráday terasz jelige, pályázó neve, a megpályázott közterület helye (pl.: Ráday terasz, pályázó neve, közterület címe).
- Egyéni vállalkozói nyilvántartásban szereplő természetes személynél
- a Kormányablak/Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala/Belügyminisztérium által kiállított hatósági bizonyítványt.
- Cégbíróságnál bejegyzett gazdasági társaságnál 30 napnál nem régebbi cégkivonatot, és
aláírási címpéldány másolati példányát.
- Közhasznú szervezet esetében társasági szerződést, 30 napnál nem régebbi igazolást a bírósági nyilvántartásba vételről, valamint aláírási címpéldányt.
- A közterület használattal érintett ingatlan tulajdonosának (annak az épületnek a tulajdonosa, amelyek előtt előkert vagy vendéglátó terasz és berendezés, vagy vendéglátást kiegészítő tárgy található), társasházi tulajdon esetén a közös képviseletet ellátó személynek – a vendéglátó terasz, továbbá a vendéglátást kiegészítő tárgyak (napernyőtalp) kihelyezésére, fennmaradására vonatkozó – véleményét. Amennyiben a közös képviselő nem tudja beszerezni a lakók véleményét, elegendő leigazolnia a lakók megkeresését.
- Az alábbi nyilatkozatokat:
- amennyiben a pályázó belföldi vagy külföldi jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, úgy az számú melléklet szerinti nyilatkozatot cégszerűen aláírva pályázatához csatolta,
- amennyiben a pályázó civil szervezet vagy vízitársulat, úgy a számú melléklet szerinti nyilatkozatot cégszerűen aláírva pályázatához csatolta,
- a pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy pályázónak, a pályázó tulajdonában álló gazdasági társaságnak, a gazdasági társaság tulajdonosainak az Önkormányzattal szemben nincs semmiféle – jogcímtől független – lejárt tartozása ( számú melléklet),
- a pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy nem indult ellene felszámolási-, illetve csődeljárás, nem áll végelszámolás alatt ( számú melléklet),
- pályázói nyilatkozat arról, hogy a pályázati felhívás feltételeit elfogadja ( számú melléklet).
- pályázói nyilatkozat arról, hogy – pályázatának benyújtásával – vállalja, hogy a közterület-használatból eredő fizetési és egyéb kötelezettségeit szerződés szerinti módon és határidőkkel teljesíti ( számú melléklet),
- pályázói nyilatkozat arról, hogy tudomásul veszi és kötelezettséget vállal arra, hogy a pályázati felhívásban Kiíró által meghatározott feltételektől, valamint pályázatában tett – és Kiíró által elfogadott – vállalásaitól a szerződés kötésekor nem térhet el, illetve nem tér el ( számú melléklet),
- pályázói nyilatkozat arról, hogy tudomásul veszi és kötelezettséget vállal arra, hogy a 2023. évi lomtalanításkor a lakosság részére akár a terasz részleges vagy teljes megszüntetésével biztosítja a közterületet ( számú melléklet),
- pályázói nyilatkozat arról, hogy tudomásul veszi és kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben a Ferencvárosi Képviselő-testület felülvizsgálja és módosítja a közterület használati díjakat, akkor a felülvizsgálatot követően megállapított díjtételt fizeti meg ( számú melléklet),
- pályázói nyilatkozat arról, hogy mely pénzintézetnél vezetett mely bankszámlaszámra kéri visszautalni a letéti díj összegét eredménytelen pályázat esetén, illetve a közterület-használat megszűnése esetén ( számú melléklet).
Amennyiben ugyanazon pályázó több közterület megszerzésére nyújt be pályázatot, akkor minden egyes jelentkezési laphoz csatolni kell az 1-13., illetve 1-10. pontokban felsoroltakat.
a pályázat részét képező nyilatkozatokat kizárólag a pályázatHOZ MELLÉKELT, KIÍRÓ ÁLTAL MEGALKOTOTT EREDETI formátumban lehet a pályázathoz csatolni.
A pályázatokat zárt borítékban
2023. december 1. napján 12.00 óráig kell személyesen benyújtani
a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati csoportjánál
(1092 Budapest, Bakáts tér 14.)
A ZÁRT BORÍTÉKRA
„TERASZ-PÁLYÁZAT RÁDAY UTCA”
JELIGÉT RÁ KELL ÍRNI
A pályázatokat tartalmazó zárt borítékok bontására
2023. december 5. napján 10.00 órakor kerül sor
a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Irodán
1092 Budapest, Ráday u. 26.
A pályázatok felbontásánál a Kiíró, illetve az azt képviselő személyeken kívül jelen lehetnek a pályázók, valamint az általuk írásban meghatalmazott személyek, és a ferencvárosi önkormányzati képviselők.
III. A PÁLYÁZAT ELBÍRÁLÁSÁNAK MÓDJA,
BÍRÁLATI SZEMPONTOK
A beérkezett pályázatokat a VB bírálja el, az alábbi bírálati szempontok alapján:
- a vendéglátóhely elhelyezkedése a kért közterülethez viszonyítva a napi zökkenőmentes és gyors kiszolgálás érdekében (előnyt élvez az, aki az általa üzemeltetett vendéglátóhely előtti közterületet kéri használatba),
- akorábbi években is rendelkezett az érintett területen vendéglátó-terasz kialakítására vonatkozó közterület-használati engedéllyel,
- a vendéglátóhely ellen az előző, illetve tárgyévben a lakosság részéről a vendéglátó egység, illetve vendéglátó terasz üzemeltetésével kapcsolatban érkezett panaszok száma,
- közterület-használatot követően a területet rendezett, tiszta állapotban adta-e vissza.
Amennyiben egy adott közterületre több érvényes pályázat érkezik be, és mindegyik pályázó megfelel a fenti szempontoknak, úgy a VB a közterület használatát a pályázók között megosztva bírálja el.
Hiányosan benyújtott pályázat esetén hiánypótlási felhívás adható ki, melynek kézbesítése a megadott e-mail címre elektronikus levélben történik. A hiánypótlási határidő az elektronikus levél elküldésétől számított 7. nap.
Érvénytelen az a pályázat:
- amelyhez a pályázati letét – mely a kérelmezett közterület-használat m2-e után számítandó 2.000,-Ft, azaz kétezer forint/m2 – befizetését igazoló bizonylatot nem csatolták be,
- amelyben Pályázó a társasház, lakóépület, egyéb épület főkapuja szélességének vetületének – a gyalogjárda, parkoló, útpálya – területére vonatkozóan is benyújtja pályázatát,
- amelyhez nem csatolták a közterület használattal érintett ingatlan tulajdonosának (annak az épületnek a tulajdonosa, amelyek előtt előkert vagy vendéglátó terasz és berendezés, vagy vendéglátást kiegészítő tárgy található), társasházi tulajdon esetén a közös képviseletet ellátó személynek – a vendéglátó terasz, továbbá a vendéglátást kiegészítő tárgyak (napernyőtalp) kihelyezésére, fennmaradására vonatkozó – véleményét, vagy amennyiben a közös képviselő nem tudja beszerezni a lakók véleményét, annak leigazolását, hogy megkereste a lakókat.
- A KÖZTERÜLET-HASZNÁLATI SZERZŐDÉS
MEGKÖTÉSÉNEK MÓDJA
Nyertes pályázó a közterület-használati megállapodást köteles a közterület-használati hozzájárulásról szóló döntés meghozatalát követő elektronikus levélben megküldött tájékoztatás után haladéktalanul aláírni vagy amennyiben később kívánja megkezdeni a közterület foglalást, haladéktalanul elektronikus levélben jelezni azt.
Pályázati letét:
A letétként befizetett összeg az eredménytelenül pályázók részére a pályázat elbírálását követő 90 napon belül visszautalásra kerül. Önkormányzat a befizetett pályázati letét után kamatot nem fizet. Az Önkormányzat a visszafizetési határidő elmulasztása esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:155. §-ában foglaltak szerint számított késedelmi kamattal növelt összegű letétet utal vissza.
Amennyiben a nyertes pályázó a közterület-használati megállapodást aláírja, az általa befizetett letét óvadékként az Önkormányzatnál marad.
A közterület-használat megszűnése esetén a befizetett letét a pályázó részére visszajár, amennyiben az általa használt közterületet tisztán, eredeti állapotban az Önkormányzatnak visszaadta.
Amennyiben a pályázati nyertes – neki felróható okból – a megadott határidőben a közterület-használati szerződést nem köti meg, úgy részére a pályázati letét nem kerül visszafizetésre.
A Kiíró fenntartja azon jogát, hogy a pályázati felhívást részben vagy egészben indokolás nélkül visszavonja, illetve a pályázati eljárást eredménytelennek nyilvánítsa.
A KÖZTERÜLETEK
MEGTEKINTÉSE, TÁJÉKOZTATÁS
A pályázati hirdetményben feltüntetett közterületek bármikor megtekinthetők.
A pályázattal kapcsolatban tájékoztatást nyújt a Hivatal Városüzemeltetési Iroda Közútkezelői és Üzemeltetői Csoportja (1092 Budapest, Ráday u. 26. fszt. 22., telefon: 21-51-077/525. mellék).