Az ügyfelek ügyintézési lehetőségeiről történő magasabb szintű tájékoztatás, továbbá az adózók számára legoptimálisabb ügyintézési időpontok megválasztása érdekében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága internetes honlapján hetente közzéteszi a központi ügyfélszolgálatain tapasztalható átlagos várakozási időket.
Az információ ezen az oldalon érhető el. A táblázat napi – azon belül óránkénti – bontásban, különböző színekkel jelölt várakozási intervallumok megjelenítésével segíti az ügyfelek tájékozódását.
Az adózóknak célszerű azokban az időpontokban felkeresni az adóhatóság ügyfélszolgálatait, amelyek zöld színnel kerültek megjelenítésre (ezek ügyintézési helyenként változnak), hiszen a megelőző heti tapasztalatok alapján ezekben az időpontokban az átlagos várakozási idő nem haladta meg a negyed órát. Ugyanakkor a pirossal megjelölt időpontok helyett (amelyek szerda 10:00 és 14:00 között jellemzőek) érdemes más üyintézési időt választani, ellenkező esetben az adózóknak háromnegyed órát meghaladó várakozással kell számolniuk.
Az adóhatóság bízik abban, hogy új szolgáltatása segyti az adózókat az optimális ügyintézési idő megválasztásában, ezzel is hozzájárulva az adókötelezettségek megfelelő módon történő teljesítéséhez.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága