A Déli Összekötő Vasúti Híd, 1890 körül

A Déli Összekötő Vasúti Híd, 1890 körül
The Southern Railway Bridge, around 1890

A híd létesítését az tette szükségessé, hogy a Duna ezen szakaszán az összeköttetést csak egyetlen komp biztosította, és ez a fokozódó áruforgalom miatt az 1870-es évek elejére már túl kevésnek bizonyult. 1872-ben pályázatot írtak ki a híd megvalósítására. A beérkezett öt külföldi tervből a Filleul-Brohy vállalat ajánlatát fogadták el, mely 1873 őszén el is kezdte az építési munkálatokat. A hidat véglegesen 1877 október 23-án nyitották meg, ám hamar bebizonyosodott hogy a vasszerkezet a fokozódó igénybevételt nehezen bírja, és már 1897 és 1899 között meg kellett erősíteni. Ez is csupán átmenetileg jelentett megoldást, s a város vezetői úgy döntöttek, hogy készüljön egy teljesen új híd, mégpedig a régi mellett. A terveket a MÁV készíttette, és az 1910 és 1913 között folyó építkezést is a vállalat felügyelte Köbler Ernő vezetésével. A munkálatok során a pilléreket megtartották, a régi és az új közötti hézagot átboltozták, az eredeti felépítményt pedig lebontották. Az újonnan létesült hídon bonyolódott a közlekedés egészen 1944 december 31-éig, amikor a visszavonuló német csapatok felrobbantották.























Impresszum  Adatvédelem