Ferencváros Önkormányzata csatlakozott az „ASP” Központhoz

Ferencváros Önkormányzata csatlakozott az „ASP” Központhoz
Gazdaságosabb, hatékonyabb és biztonságosabb informatikai megoldás segíti az állampolgárok magas színvonalú kiszolgálását

2019. november 14. | ASP, Application Service Provider, Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata, Európai Unió, Széchenyi 2020

Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata 6,1 millió Ft vissza nem térítendő, Európai Uniós forrásból finanszírozott támogatási összeget nyert el még 2017-ben. Egy kormányrendelet alapján ezt a pénzt az ASP (Application Service Provider) központhoz történő csatlakozásra fordíthatta. A projektet a határidőnek megfelelően most zárta le az önkormányzat.

A Ferencvárosi Önkormányzat 6,1 millió forintos európai uniós támogatással sikeresen megvalósította a „BUDAPEST FŐVÁROS IX. KERÜLET FERENCVÁROS ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA” című KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-00651 számú projektet.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény alapján 2019. június 1-jétől az önkormányzatoknak is biztosítaniuk kellett az e-ügyintézés további lehetőségeit. A most befejeződött program keretében a települési önkormányzatok az ASP központhoz való csatlakozás költségeire kaptak támogatást.
Az ASP-t használni az önkormányzatok számára gazdaságosabb, hatékonyabb és biztonságosabb és segíti az állampolgárok magas színvonalú kiszolgálását.
Az állam által ingyen biztosított ASP (Application Service Provider) rendszer ezeket az önkormányzatnál is segített kialakítani. Az önkormányzati ASP rendszer elemei:
a) szakrendszerek, b) keretrendszer, c) támogató rendszerek és d) önkormányzati adattárház.

Mindez lehetővé teszi, hogy az ügyintézők és az ügyfelek is egységes felületet, hozzáférést felhasználó-, és jogosultságkezelést kapjanak. Ezen kívül rendszerszintű menedzsment (üzleti) funkciók elérését is biztosítja.
A támogató rendszerek a ferencvárosi önkormányzati ASP rendszer napi adminisztratív, ügyfélszolgálati és működtetési feladatait segítő alkalmazások.

A fejlesztés eredményeként az alábbiak valósultak meg:

  • szükséges informatikai eszközbeszerzés (pl. kártyaolvasó, számítógép),
  • adatbázis felmérések és tisztítás (pl. helyi adó, ipari és kereskedelmi tevékenységekhez kapcsolódó szakrendszerek),
  • működésfejlesztési és szabályozási keretek kialakítása,
  • Képzés (az ASP rendszer használatára a hivatal felhasználóit)

A szolgáltatás lényege, hogy az ügyfél nem magát a számítógépes programot vásárolja meg,  és használja, hanem egy távoli központtól szolgáltatásokat vesz igénybe. Ez azoknak a településeknek, kerületeknek jelent megoldást, amelyek a feladataikat ennyire széles körben támogató, integrált alkalmazáshoz anyagi okok miatt nem jutottak volna hozzá.

Az önkormányzati ASP rendszer szakrendszerei:
a) iratkezelő rendszer,
b) önkormányzati települési portál rendszer (opcionális csatlakozás)
c) az elektronikus ügyintézési portál rendszer, ide értve az elektronikus űrlap-szolgáltatást,
d) gazdálkodási rendszer,
e) ingatlanvagyon-kataszter rendszer,
f) önkormányzati adó rendszer,
g) ipar- és kereskedelmi rendszer,
h) hagyatéki leltár rendszer.

A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósult meg.

 























Impresszum  Adatvédelem