„Kreativitás és digitális kompetencia – a 21. századi munka világának előfeltételei”

„Kreativitás és digitális kompetencia – a 21. századi munka világának előfeltételei”
Erasmus+” projekt a Patronában

2018. október 24. | Patrona Hungariae Katolikus Iskolaközpont, Európai Unió, Erasmus+ projekt, nemzetközi találkozó, Kállay Gáborné, Rubovszky Rita, Barcsák Marianna, Dr. Baranyi Péter, Ulrik M. Monika, számítógép, digitális világ, informatika

„Előbb csináld azt, ami szükséges, utána azt, ami lehetséges, és máris azt fogod csinálni, ami lehetetlen.”
(Assisi Szent Ferenc)

A Patrona Hungariae Katolikus Iskolaközpont évek óta sikeresen vesz részt az európai Unió által kiírt
Erasmus+ projektek pályázatain. Ennek keretében október 24-én nyitották meg az Erasmus+ budapesti nemzetközi találkozóját brit, német, portugál és lett iskolák diákjaival.

A két éves projekt megnyitó programján Rubovszky Rita, a Patrona Hungariae Katolikus Iskolaközpont főigazgatója köszöntötte a vendégeket és a diákokat. Majd Ulrik M. Monika, a Boldogasszony Iskolanővérek házfőnöknője angolul tartott köszöntőt.

Kállay Gáborné beszédében bemutatta a nemrég 225. évét ünneplő Ferencvárost és három alappillérét: a városrehabilitációt, a pezsgő kulturális életet, valamint a sportot. Az alpolgármester ezen kívül kiemelte az ifjúságot, mint kiemelt célcsoportot, akiknek a tanulásához Ferencváros vezetése minden segítséget megad. Teller Ede világhírű atomfizikust idézte: „Az olyan ember, aki nem ért a számítógéphez, a XXI. században analfabétának fog számítani”. Kállay Gáborné felsorolta a diákoknak azokat a magyar feltalálókat, akik sokat tettek a mesterséges intelligencia fejlődéséhez: Neumann János, a számítógép atyja, Kemény János, a BASIC-nyelv megalkotója, valamint a Nobel-díjas Wigner Jenő, akinek az információ alapegységét, a bitet köszönhetjük. Az alpolgármester asszony egyúttal hangsúlyozta, hogy a lányokra, nőkre váró digitális világbeli kihívások mellett ugyanakkor a hagyományos női szerep is vár, hisz a családalapítás, a fészekrakás évszázadok óta változatlanul női szerep. Veres Pálné szavaival zárta beszédét: „Amilyen a nő, olyan a család, és amilyen a család, olyan a társadalom.”

Rózsa Gábor, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárságának Digitális Tartalomfejlesztési osztályvezetője elmondta: kiemelt cél, hogy a munkavállalásnál a mostani diákok rendelkezzenek minden olyan kompetenciával, ami a sikeres pályaválasztást elősegíti. A mostani projekt is ehhez ad segítséget az élethosszig tartó tanulás, a digitális és vállalkozói ismeretek, valamint a nyelvtudás fontosságát előtérbe helyezve.

622 katolikus intézmény működik országszerte – kezdte beszédét Barcsák Marianna, a Katolikus Pedagógiai Intézet vezetője. Örömének adott hangot, amiért éppen a Patronában, ebben a nagy múlttal rendelkező iskolában folyik ez a projekt, egyúttal reményét fejezte ki, hogy a műhelymunka végén olyan jó gyakorlatok születnek, melyeket a többi katolikus iskola is át tud venni.

Dr. Baranyi Péter, a Széchenyi István Egyetem professzora bemutatta az egyetem és a Patrona közös digitális tananyagfejlesztését, az egyetem által kifejlesztett MaxWhere programot. A 3D-s operációs rendszer lehetővé teszi, hogy bárki létrehozhasson egy virtuális valóságot vagy háromdimenziós környezetet a laptopján, melyen keresztül bármilyen alkalmazást tud használni.

A Northamptoni privát lányiskola, a német keresztény, privát lányiskola Amberg városából, a Portugál Gondomar magániskolája, valamint a Lettországi Riga Állami német gimnáziuma vesz részt a projektben. A diákok és tanáraik a nyitó napon bemutatták intézményüket, illetve ismerkedtek a magyar kultúrával is, hiszen a Patrona zeneiskolájának fuvola triója, valamint a tavalyi Tiszán innen, Dunán túl országos népdalverseny győztesei egy népdalcsokorral adtak ízelítőt a magyar zenei életből.























Impresszum  Adatvédelem