Ferencvárosi Kábítószerügyi Egyeztető Fórum

Ferencvárosi Kábítószerügyi Egyeztető Fórum
Van hely a sorból kilógóknak is

2017. szeptember 25. | Ferencvárosi Kábítószerügyi Egyeztető Fórum, KEF, Zöld Kakas Líceum Szakközépiskola, Szakiskola és Gimnázium, pedagógia, Rapi István, Nagy Zsolt, Braun József

A „normál” középiskolákból kiszoruló diákok megmentőjeként is funkcionáló Zöld Kakas Líceum Szakközépiskola, Szakiskola és Gimnázium pedagógiai módszerét ismerhették meg a delegáltak a Ferencvárosi Kábítószerügyi Egyeztető Fórum (KEF) legutóbbi ülésén.

Elsőként Rapi István ifjúsági referens ismertette az idei tanév tervezett programjait, majd Nagy Zsolt KEF társelnök adott tájékoztatást a ferencvárosi és a kőbányai KEF közötti együttműködési megállapodás tervezetéről, amit várhatóan október közepén írnak alá.

Az ülés szakmai előadója ezúttal a házigazda Zöld Kakas Líceum vezetője, Braun József volt, aki intézménye működését, annak pedagógiai módszerét és hitvallását mutatta be. A Hurok utcai iskolát olyan diákok számára hozták létre, akik más középiskolákban nem találták a helyüket, holott megvan bennük a lehetőség, hogy érettségit tegyenek vagy akár továbbtanuljanak.  – Az ide kerülő diákok sikertelenségének oka lehet az idejében fel nem ismert részképesség-zavar, családi zűrök, de a kamaszkor útvesztői is elindíthatnak egy negatív iskolai karriert. A Kakasba járók szuverenitása is olyan erős, ami nem bírja el a hagyományos tekintélyelvűséget. Intézményünk az iskolarendszerben maradást, és a negatív spirálból való kilépést szeretné elősegíteni – magyarázta az igazgató. A Zöld Kakas különleges pedagógiai gyakorlatában nagy hangsúlyt kap a tanácsadás, a terápia, a mentorálás és a konfliktuskezelés.

Braun József szerint ezek a gyerekek nem eredendően rosszak, csupán mások, mint a többség, ám ha sikerül rátalálni érdeklődési körük tárgyára, komoly eredményekre képesek. 15 éve zajló kutatásukból kiderült, a magyar oktatási rendszer lényegét tekintve semmit sem változott Mária Terézia óta. – Miért gondoljuk, hogy ez jó a mai gyereknek? – tette fel a kérdést az igazgató, aki szerint az általánossá vált, napi 8 órás iskolai megpróbáltatás rengeteg gyereket visel meg túlzottan. A 16 éves kakasos diákok életútinterjúiból arra is fény derült, többségük olyan élettapasztalattal rendelkezik, amivel 50 éves tanáraik sem. Az igazgató arra is felhívta a figyelmet, a Z generáció teljesen másképp fogja fel a világot, így az ő megértésükre és fejlesztésükre alkalmatlan a mai iskolarendszer. A Zöld Kakasba járó, szocializációs problémákkal küzdő diákok mindegyike saját mentort kap, akikkel bensőséges, őszinte kapcsolatba kerülnek, és akik végigkísérik egész iskolai karrierjüket. A drogproblémákkal kapcsolatban Braun József elmondta, legnagyobb fegyverük ezen a téren is az őszinteség: ha valaki hitelesen képes számukra átadni azt, hogy nem érdemes betépni, akkor nem is fognak drogozni – jelentette ki.

(forrás: Ferencváros újság)























Impresszum  Adatvédelem